17 februari 2016

Grön Onsdag - Glowstick

Jaha, jag satt här hemma och skulle förbereda mig inför Karins, hos Vacker & Underbar, Gröna Onsdag. Har alltid tänkt att jag har inte så många gröna lack, så det är lite kämpigt att vara med, hitta på något nytt på onsdagar ni vet... Så jag fick ett ryck och grävde fram de gröna lack jag äger. Jag tar tillbaka att det blir svårt att hitta på nåt nytt varje onsdag, äger mååånga fler än vad jag trodde ;-) . Och de här är faktiskt inte alla, kan nog gräva fram ett antal till om jag anstränger mig. Så då var ju det svåra beslutet mera VILKET lack ska jag ta... 

Efter att ha slängt ut bilden på Instagram så fick jag ett önskemål från Karin att ta ett lack frånWet n Wild Fergie Collection. Sagt och gjort. Jag har två gröna från den kollektionen och de är nog två av mina favoriter när det kommer till mina gröna lack. Bestämde mig för denna illiga, tokgröna, neoniga. Mest för att den är väldigt vårig i färgen tycker jag och just nu skulle jag ge högerarmen för lite mera vår. 



Gjorde ett tappert försök att fota i solen, som visade sig lite idag. Har varit hemma idag och känt mig risig, så när jag väl orkade släpa mig ut så hade solen bleknat av lite och det var så sakteliga på väg mot solnedgång. 



I min värld så finns det två typer av gröna, "min gröna" och "inte min gröna". Det här är. trots att det är en "inte min gröna" en av mina favoriter i min samling av gröna. Jag föredrar ju egentligen kalla gröna, med mycket blått i och det är ju inte detta. Men den här är så galet illgrön så den är en perfekt sommargrön att ha på sommaren tex. Det går inte att sluta stirra på naglarna när man har den. Mina bilder gör den absolut inte rättvisa.





Tyvärr är jag inte alls kompis med penseln, sån där bred kort pensel som jag inte gillar alls. Föredrar ju en lite tunnare och smalare pensel. Men men, man kan inte få allt här i världen. Det viktiga är väl ändå att man trivs när man väl fått lacket på plats. Och det gör jag i den här tokgröna färgen.

4 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Kul-vi har helt olika smak vad gäller "min gröna". Jag föredrar grönt med mer gult i, så jag tycker att det här är riktigt fint =)

Karin // Vacker och Underbar sa...

Nom! Älskar detta och det andra gröna i kollektionen! Kul att du valde det! Och kul att du har massor med grönt att visa framöver! :P

Lottsky sa...

Krya på dig! Glowstick är en av mina favoritgröna, älskar det på sommartår! =)

marinamake sa...

CrimsonAnna! Tja, smaken e som baken och tur är väl det... skulle va trist om alla gillade samma saker! Jag gör ett undantag med denna, bara för att den är så hysteriskt lysande i verkligheten. Perfekt sommarlack!

Karin! Den andra gröna kommer sen... tja och inga problem att visa fler gröna framöver ;-)

Lottsky! Ahh tårna ja... är lite dålig på att lacka tårna, brukar försöka på sommaren men eftersom jag är nojig att tårna och fingernaglar ska ha samma och jag byter typ varannan dag så blir det så jobbigt att byta på tårna med stup i kvarten... så jag orkar oftast inte tårna.

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...